haiawatha.blogspot.com Web analytics

miercuri, 9 decembrie 2009

Ca un răspuns: despre a treia etapă!

În istoria umanităţii trei momente le găsesc ca fiind fundamentale pentru evoluţia noastră. Sunt trei mari salturi, în fond trei născociri ale minţii umane: inventarea Divinităţii, a scrisului şi a navei spaţiale. Prima invenţia, cea a dumnezeilor (fie ei sori, stele, lună, pământ, apă, sau animal etc) a marcat trecerea de la maimuţă la om. Aşa văd facerea omului, simultan cu a divinităţii. Cea de-a doua invenţia, a scrisului ne-a propulsat de la om la Homo Sapiens, sau mai pe româneşte om deştept. Datorită scrisului acest om deştept şi-a extins capacităţiile creierului la miile si minunatele cărţi şi texte care nu au încetat să apară de atunci, să se revarse şi să lumineze lumea.
Ultima invenţie, cea a navei spaţiale, ne-a scos în afara Pământului. Am dezgolit şi totodată ne-am eliberat de o sumedenie de zei cu ajutorul acesteia: am trecut de cer, de nori, am zărit stelele aşa cum sunt ele, ne-am putut privi pe noi de sus şi am pus piciorul pe Lună. Nu acum, dar vom învăţa în viitor că anul 1969 când am ajuns pe Lună (acum exact 40 de ani), omul fie el şi deştept a devenit altceva; încă nu ştiu ce. Când vorbesc de Lună, mereu îmi revine fotografia cult a satelitului nostru, în spatele căruia se zăreşte splendida noastră arcă: Pământul. Îmi place să cred că atunci ne-am eliberat de frică.


Vreau însă să aplaud două mare întreprinderi care plecă de aici. Vorbesc despre ele pentru că atunci când Băsescu, Geoană, Simona Senzual, Unirea Urziceni, sau Criza economică vor fi de mult îngropaţi, peste mulţi ani cred că vom vorbi despre Virgin Galactic şi ARCA Space. Ambele încercă să declanşeze în spaţiu o revoluţie low-cost.



Virgin Galactic promite în 2011 să devină prima companie privată care oferă zboruri spaţiale muritorilor de rând contra cost (sau mai bine contra low-cost), la un preţ de 200.ooo $; puţin dacă avem în vedere cei 25 de mil. $ necesari astăzi.


ARCA Space sau Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică e o organizaţie non-profit, formată de nişte tineri nebuni şi frumoşi, care în loc să fugă la NASA, au rămas acasă şi trimit rachete în spaţiu. În prezent sunt echipa cu cele mai mari şanse să cucerească Google Lunar X Prize în valoare de 30 mil. $, care presupune trimitere unei sonde pe Lună.

Asta e Mişule în definitiv răspunsul meu la ce se întâmplă acum în România, nu îmi mai pasă, nu mă mai uit la ştirile posturilor româneşti; nu mai consum politică mioritică. Ca un fel de continuare, perversă a argumentaţiei Alex Leo Şerban semnează un "ultim" articol în Ideii în Dialog, din... Buenos Aires şi citându-l pe Joyce spune că îşi asumat: "tăcerea, exilul şi viclenia"...



...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu