haiawatha.blogspot.com Web analytics

sâmbătă, 19 februarie 2011

2 minute şi 14 secunde...


Ea stătea la masă îmbufnată, absentă. Noi trăncăneam, amestecam în cafele, sorbeam coniac, gesticulam, bârfeam şi rândeam mult. Din vreme în vreme o întrebam câte un nimic, aşa doar ca să o mai băgăm în seamă; ea răspunea monosilabic, ofticată. Începea să ne oftice şi pe noi. 
Situaţia devenea enervantă, aşa că am început să o chestionăm. Şi atunci, cu acelaşi sictir, expeditiv, ne-a spus ce o frământa. Cică noi oameni, grăia ofuscata făptură, ne grăbim. Da, ne grăbim mai ales atunci când vorbim; folosim jumătăţi de adevăruri, frânturi de idei. Livrăm informaţii condensate, discutăm frugal şi în loc să facem din discuţie un mare festin, ne mulţumim cu un sărăcăcios bufet suedez.


Şi în seara aia, după un alt rând de coniac, am început chiar să vorbim. I-am dat dreptate şi am început toţi să ne ascultăm, să procesăm, să vorbim cu glas mic şi cuvinte bine potrivite, fără frica că vreunul de la masă o să ne taie argumentaţia. Şi toţi am avut impresia că după multă vreme, chiar reuşeam să comunicăm. 
A doua zi uitasem de acel târg, iar discuţiile au redevenit un tărăboi balcanic, un ambulant legislativ asiatic, unde onoraţii parlamentari mai mai că îşi scapă vreo două karate.      
 
Noaptea trecută eram pe Facebook şi dragi mei prieteni postau diferite statusuri, idei şi alte asemenea gânduri minunate, dar brutal rezumate... şi mi-am amintit seară aia şi m-am îmbufnat. Unde naiba o să ajungem, dacă tot condensăm bogăţia unei zile şi a ideilor ei într-o propoziţie. Cine o să mai vorbească, cine o să mai scrie, cine o să creeze şi mai ales cine o să mai recepteze...   

Nu mai avem timp, suntem ocupaţi, suntem pe fugă şi totuşi... măcar din vreme în vreme nu strică să ne mai dăm timp nouă şi celor de lângă noi.
Aşa să faceţi şi aşa să cereţi, altfel pe onoarea mea, am să mă îmbufnez!

...

8 comentarii:

  1. Despre asta spuneam si eu aici: http://www.votdeblam.ro/perspective/110212-specii-pe-cale-de-dispari%C5%A3ie

    Si chiar ma imbufnez si eu ades, desi fac parte din turma aia...

    In ultima vreme gasesc prin buzunarele tale muzici pe care nu le stiam. Si le fur, sa stii. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. E o hotie reciproca, asa ca nu iti face griji... multa muyica buna si perfect cantata am gasit la emisiunea lui Jools Holland. Si inregistarea asta e de acolo!

    RăspundețiȘtergere
  3. So fuckin true! Intr-un fel sau altul mi-ai "luminat" seara sa spun asa..mi-ai dat atatea idei cu postarea asta si iti multumesc. Din pacate e trist si adevarat dar niciodata prea tarziu sa reparam asta..sa reparam macar generatiile urmatoare:).

    RăspundețiȘtergere
  4. Lost in Amsterdaaaaaaam... ce mult a trecut de cand nu ne-am mai bloguit!

    Multam de complimente :d

    RăspundețiȘtergere
  5. edule, asta e cacu "superb"ul.
    numai noi stim ca speranta noastra la o lume libera se condenseaza in "salut"ul si "multumesc"ul de zi cu zi. LIBERA-ti spun!

    sa fii Binecuvantat! pentru ca ne amintesti noua, poporului tau, sa fim liberi-liberi-liberi...

    bine ai venit inapoi, conducatorule Haiawatha! noi suntem poporul tau liber.

    LIBEEEEEER!

    salut, bunule O.S.!

    RăspundețiȘtergere
  6. dani draga, cine o sa creada ca te platesc scump sa scrii de astea!

    Multumesc mult, iti spun inrosit asa pana in talpi!

    SALUT!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Are dreptate, maaare dreptate, macar de am fi constienti tot timpul de asta .

    RăspundețiȘtergere
  8. Unde naiba o să ajungem, dacă tot condensăm bogăţia unei zile şi a ideilor ei într-o propoziţie. Cine o să mai vorbească, cine o să mai scrie, cine o să creeze şi mai ales cine o să mai recepteze...

    RăspundețiȘtergere