haiawatha.blogspot.com Web analytics

miercuri, 27 aprilie 2011

Infidelităţi...

Cheltuiesc seara între infidelităţile Doamnei Bovary şi rătăcirile sărmanei Lucy Ashton; cele două mă fac să mă gândesc la fericire, pasiune şi... derizoriu. 

Îmi amintesc o scenă din Casa Domnului Alcibiade când aproape de sfârşitul războiului, stăpânul căminului reuşeşte să obţină un sac de zahăr, amestecat însă cu firicele de cafea. În ciuda faptului că toată familia a pierdut o seara alegând zahărul, prăjitura tot avea să aibă niţel iz amar. 

Chiricuţă prietenul meu zidar şi beţiv de renume, îmi spunea odată că nu are rost să mă chinui, doar să trăiesc clipa; viaţa oricum vine şi oricum trece... iar la final, invariabil totul va avea acelaşi gust de zahăr amestecat cu cafea.

Angela Gheorghiu (Lucy) cântând Regnava del silenzio 
din Lucia di Lammermoor (1835) de Gaetano Donizetti: 

 

...

3 comentarii:

  1. E un singur cuvant care imi vine in minte. Vine din baseball, dar e adresat, in general, tuturor care se codesc sa raspunda la o provocare.
    Play ball!!

    RăspundețiȘtergere