haiawatha.blogspot.com Web analytics

duminică, 7 august 2011

Nu se mai poate!

Mereu am avut un dinte împotriva interzicerilor de tot felul, mai ales când acestea îmi pun la îndoială discernământul, sau calitatea alegerilor. Chiar şi în Ţara Tuturor Posibilităţilor anumite asemenea restricţii mă fac să mă crucesc şi să mă declar nesatisfăcut de justificările care le-au activat. Două în mod special mă calcă pe nervi:   

Prima restricţie: alcoolul în spaţii publice este interzis tinerilor sub 21 de ani
Ori cum spune plină de năduf Sarah (îmi place numele ăsta şi trebuia să îl scriu aici) până la 21 în US poţi să conduci maşină, poţi să te măriţi, să faci copil, poţi să îţi cumperi arme, să faci stripteas şi să joci în filme XXX, ba poţi chiar să mergi la război, dar nici în ruptul capului nu ai dreptul să bei. A se nota că Sarah are 19 şi nu a spus chiar "ruptul capului".
Să nu bei e una, dar legea atrage o serie întreagă de alte limitări, nu poţi intra într-un club unde se consumă alcool, deci mai pe nicăieri, nu poţi lucra într-un bar, restaurant etc. Numai tânăr de 19 sa nu fii... şi fără ID fals!
Briant Park (6ave/42st)
A doua restricţie (pot paria că e preferata Mishului meu): fumatul în parcurile publice este interzisă
Deocamdată numai în New York; sună de parcă nu ar fi suficient. A se nota că nu sunt fumător.
Poate începe o discuţie lungă şi aprinsă pe tema asta, aşa cum de regulă purtam cu dragii mei prieteni de cealaltă parte a Oceanului. Ce m-a enervat însă a fost tocmai forma shic şi plină de grija la adresa sănătăţii şi stării mele de bine, în care mi s-a prezentat interzisul fumatului: acesta este un parc în care mirosul florilor nu va mai fi viciat de cel al ţigărilor.
Dacă aşa salvăm planeta şi trăim mai fericiţi, e bine! Însă eu cred că aşa doar pierdem vremea şi intenţionat sau nu, atenţia noastră este mutată pe subiecte false!


...

5 comentarii:

  1. nanny state... :)) bun concept, imi amintesc ca citisem de el odata!

    Oricum e trist pentru New York, care inseamna pentru mine simplu centrul lumii... Noua Roma!

    Pup si zi minunata si tie!

    RăspundețiȘtergere
  2. in spania e la fel cu fumatul... e interzis sa fumezi in orice parc unde sunt copii si in baruri, resturante, discoteci, etc... chiar daca e special amenajat pentru fumatori... ai voie sa fumezi doar in aer liber; pe strada miroase a tigara dar in birt e aer curat :)):))

    ps.merg in roma. ce-mi recomanzi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Dap yonne din pacate si Europa e in acelasi vartej al sigurantei si sanatatii exagerate! Imi amintesc ca si in Italia in care curand vei merge, din aceiasi cauza barul isi pierde sensul, e mereu gol, cu oameni afara!

    Despre Roma offf e un univers in sine si de la departare, devine unul din etaloanele rafinamentului European! Odata sa faci ce imi spunea o colega, Renata inainte sa merg si eu prima data, adica nu mai departe de anul trecut, anume sa inchizi ochii si sa asculti Roma, pur si simplu sa o asculti, sa o simti, sa te intorrci in timp... caci in mare ea e mereu aceasi, fie ea a lui Nero, sau a lui Fellini! (http://haiawatha.blogspot.com/2010/07/sa-o-spun-pe-aia-dreapta-penultima.html)

    Dar cea mai intensa senzatie am avut-o ciudat la Vatican in catacombe... era seara, aproape se inchidea si am nimerit la St. Petro! Extrem de frumoasa si luxoasa, cu Pieta, cu aur si marmura, insa sub ea, acolo unde ar fi mormantul Sf. Petru si al altor papi contrastul a fost puternic.
    Totul auster si simplu, iar in fata mormantului Papei Ioan Paul II, un grup amestecat de oameni, in liiste se ruga! Fiind oarecum subpamant, seara, liniste, candele si rugaciune, am avut pentru cateva clipe impresia ca sunt inapoi in timp acolo unde primi crestini puteau sa moara fericiti in arene mancati de lei, doar pentru credinta lor... nu e probabil ce s-ar fi cazut sa iti spun, dar nap, asta a fost! (si nu sunt catolic)

    RăspundețiȘtergere
  4. asta cu salvatul planetei e cam o prostie *scuzeeee, unpopular opinion*
    pentru ca salvatul planetei e schimbarea mentalitatii generale. ceea ce e, da, o sa afirm asta, IMPOSIBIL.

    RăspundețiȘtergere